DHL vertragingen in Track en Trace

We krijgen af en toe de vraag binnen dat het pakketje aangemeld is bij DHL maar hoe het kan dat deze nog niet zichtbaar is in de track en trace functie van DHL, We hebben geprobeerd om dit duidelijk te maken door een levertijd bij het product te zetten maar we begrijpen de verwarring die het met zich mee kan brengen als u wel al een DHL track en Trace link krijgt van DHL we zullen u daarom hier proberen uit te leggen waar dit aan ligt.
De Corona maatregelen treffen ons ook helaas:
Hierdoor werken we zelf ook zo vaak als het kan vanuit huis dit betekent dat er niet altijd iemand aanwezig is in ons magazijn, en aan de kant van DHL betekent dit door de vele thuiswerkers in het hele land weer dat zij drukker zijn als normaal wat tot vertragingen kan leiden.
Maar waarom krijg ik dan een mail van DHL dat ik een pakketje kan verwachten?
Dit ligt aan onze manier van werken,als wij een bestelling binnen krijgen dan maken we een pakbon en DHL verzendlabel aan op dit moment krijgt u automatisch een mail van DHL. Maar aan onze kant worden op dit moment door onze thuiswerkers alle gegevens eerst naar het magazijn gestuurd en gaat de medewerker in het magazijn de bestellingen klaarzetten en plakt het verzendlabel op de bestelling. hier kan door de bovengenoemde maatregelen enige vertraging in ontstaan. We begrijpen dat dit vervelend is dat spijt ons ook we hadden we zelf ook graag anders gezien.
Hoe lang duurt het dan voordat ik mijn pakketje wel in Track en Trace kan zien?
Het pakketje wordt zichtbaar op het moment dat DHL de pakketjes bij ons ophaalt dit gebeurt op dit moment gemiddeld 2 x per week er kan dus in sommige gevallen enkele dagen tussen zitten voordat u deze kunt zien.
Ik woon in Belgie of in Duitsland en hoe zit dat daar met de wachttijd?
Het pakketje zou ook zichtbaar moeten zijn zodra ze bij ons zijn opgehaald, maar we krijgen wel eens feedback van onze klanten uit deze landen dat DHL daar heel erg druk is en dat er vervelende vertragingen kunnen ontstaan. Voor meer informatie over lokale vertragingen verwijzen wij u graag naar de website van uw lokale bezorgdienst
Waarom heb ik dit probleem dan niet bij Bol of CoolBlue?
Dit heeft alles te maken met het formaat van dit soort bedrijven in vergelijk met ons bedrijf, bij dit soort bedrijven worden dagelijks honderden tot duizenden pakketen verwerkt en werken er minstens net zoveel mensen, DHL komt bij dit soort bedrijven soms wel meerdere keren per dag. en dit soort bedrijven kunnen door hun grootte en personeelsbestand makkelijker in springen op de corona maatregelen Maar wij als vrij klein bedrijf kunnen daar helaas niet in mee gaan.
Ik hoop dat u met deze informatie van dienst kon zijn en dat u door deze uitleg begrip kunt opbrengen voor de vertraging die in sommige gevallen kan ontstaan. Hoor graag uw mening over dit onderwerp dus laat gerust uw berichtje achter onder aan de pagina. bedankt voor het lezen we wensen u veel sterkte en gezondheid toe in deze bittere tijden en graag tot de volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Co´tje van Aircotje